
Нормативно-правова база, листи МОН України:
ЛИСТ МОН УКРАЇНИ №1/3845-22 ВІД 02.04.2022 "ПРО РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НА ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ"
Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану можна дізнатися з листа МОН України № 1/3737-22 від 29.03.2022
Питання організації освітнього процесу у закладах освіти регламентовано листом МОН України № 1/3371-22 від 06.03.2022 "про організацію освітнього процесу в умовах військових дій"
Про організацію освітнього процесу – Освіта.UA (osvita.ua)
На сайті МОН України у вільному доступі зібрано матеріали, з допомогою яких педагоги зможуть підготуватись до роботи, організувати освітній процес у нових умовах - "Сучасне дошкілля під крилами захисту"
Відкрито дитячий онлайн-садок НУМО з відеозаняттями для дітей віком від 3 до 6 років (ЮНІСЕФ разом із МОН України). Всі випуски доступні до перегляду на YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ і на платформі МЕGOGO. Цей проєкт є платформою, на якій батьки та педагоги зможуть знайти розвивальні матеріали у відкритому доступі.
Також для використання у роботі є корисними такі матеріали:
- поради з надання першої психологічної допомоги людям, які пережили кризову подію
- поради від експертів ЮНІСЕФ "Як підтримати дітей у стресових ситуаціях"
- інформаційний комікс для дітей "Поради від захисника України"
- хрестоматія для дітей дошкільного віку "Моя країна - Україна" з національно-патріотичного виховання
Рекомендації для педагогів ЗДО:
Використовувати публікації психолого-педагогічного та методичного спрямування, зокрема на сайті МОН "Сучасне дошкілля під крилами захисту" у Telegram-каналі "Підтримай дитину"
Організовувати освітній процес з урахуванням воєнної ситуації у населеному пункті
Враховувати особливості дітей дошкільного віку під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі.
Співпрацювати та організовувати зворотній зв'язок з батьками дітей, через вебсайт закладу, програми Skype, Viber, WhatsApp, Telegram та соціальні мережі з питань стану здоров'я дитини, особливостей навчання, виховання, розвитку дітей при використанні дистанційного та змішаного видів комунікації.
Інформувати батьків щодо допомоги дітям у подоланні негативних наслідків травмуючих подій та адаптації до нових обставин їхнього життя.
Формувати бібліотеку онлайн-матеріалів для організації освітнього процесу.
Рекомендації для батьків вихованців:
Співпрацювати з педагогічними працівниками ЗДО щодо організації освітнього процесу дітей дошкільного віку в дистанційному форматі в умовах війни.
Підтримувати зв'язок з вихователями щодо місця перебування та стану здоров'я дитини.
Відстежувати негативні наслідки пережитих психотравмуючих подій, які можуть проявлятися не одразу, тому дорослі мають постійно стежити за психоемоційним станом дітей, їхнім самопочуттям, виявляти хвилювання, тривоги.
Пам'ятайте, що щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу з дитиною є запорукою її успішного подальшого майбутнього. Для дітей надзвичайно важливо відчувати повну емоційну присутність батьків. З цією метою можна послуговуватися матеріалами, які розміщені на платформі розвитку дошкільнят НУМО, а також на сайті МОН "Сучасне дошкілля під крилами захисту". https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/suchasne-doshkillya-pid-krilami-zahistu.
Допомагати дитині, якщо в неї щось не виходить, підтримувати її, бути терплячими. Пам'ятайте, що педагоги завжди готові до співпраці з питань виховання, розвитку дитини і надання необхідної професійної допомоги, не зволікати й звертатися до них за порадами та рекомендаціями.
Сприяти формуванню у дітей навичок безпечної поведінки, використовуючи рекомендовані онлайн-матеріали та відео, підготовлені МОН, ДУ "Український інститут розвитку освіти", ЮНІСЕФ.