Важливо та актуально!
«ЗОЛОТІ» ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
- Заздалегідь привчайте дитину до відповідного розпорядку дня, особливо якщо вона не відвідує дошкільного закладу.
- Демонструйте любов до дитини незалежно від її оцінок у школі. Вона має відчувати, що дорога вам завжди, незважаючи на те, чи збігаються її шкільні досягнення з вашими уявленнями й вимогами. Таке ставлення допоможе сформувати в дитини стійку позитивну самооцінку на все життя.
- Полюбіть школу, в яку ви віддали свою дитину. У жодному разі не можна дозволяти собі некоректних коментарів про школу та її вчителів, особливо у присутності дитини. Дитині важко одразу сприйняти авторитет учителя. Тому якщо мама підтримуватиме педагога, доньці або сину буде набагато легше ввійти в нову життєву ситуацію.
- Не перетворюйте дитину на засіб вашого самоствердження, на річ, якою можна вихвалятися перед знайомими: «А моя дочка дві іноземні мови вивчає, на фортепіано грає, на художню гімнастику ходить!». Цілком можливо, що таке навантаження для неї надмірне, але вона не насмілюється вам заперечувати.
- Роздивіться у малюкові не продовження вашого «Я», а окрему особистість. Тоді ви будете здатні зрозуміти, що їй справді потрібно, а що ні.
- Говоріть із дитиною щодня про всі дрібниці, про складні і приємні події, про її відчуття від тих чи інших справ, про шкільне життя.
- Враховуйте побажання дитини. Адже, до школи йде вона, а не ви. Тож варто дослухатися, який вона хоче портфель, пенал, олівці, яка форма їй більше до вподоби, необхідно дати змогу зробити вибір із декількох представлених варіантів відповідно до ваших фінансових можливостей.
- Якщо ваш малюк хоче взяти із собою до школи щось нестандартне, скажімо, маленьку іграшку, — дозвольте! Батьки помиляються, намагаючись навіяти дитині, що відтепер вона стає дорослою. Дитинство після 1 вересня не закінчується. Цей процес тривалий, особливо для шестирічок.
- Ще до школи варто з'ясувати нахили малюка і розпочати заняття хореографією, спортом, музикою, малюванням, допомогти спрямовано витрачати енергію до початку шкільного навчання і досягати позитивних результатів у тій справі, що подобається саме йому, а не тільки вам.
- Показуйте, що ви задоволені здобутками своєї дитини, уникайте підкреслення її невдач.
- Якщо у школі, яку ви обираєте, першокласники вдень не сплять, а ваша дитина потребує денного сну, не залишайте це питання без уваги. Шукайте школу-дитсадок, де цю умову виконують обов'язково.
- Розвивайте увагу, пам'ять, мислення малюка за допомогою спеціальних вправ.
- Вчіть дитину висловлювати свої думки, переказувати оповідання, мультфільми, події.
- Розвивайте дрібні м'язи рук за допомогою ліплення, малювання, аплікацій, нанизування намистинок, складання пазлів тощо.
- Аби дитина, переживши ажіотаж 1 Вересня, могла підтримувати позитивний навчальний настрій протягом подальших років, необхідні спільні зусилля — і сім'ї, і громадськості, і, звичайно, школи. Багато в цій ситуації залежить від батьків, адже насамперед, вони готують до школи. Радимо мамам і татам бути пильними, особливо впродовж першого періоду навчання.
ОРІЄНТОВНІ ФОРМИ РОБОТИ З РОДИНАМИ ВИХОВАНЦІВ
Батьківські збори.
Інформування батьків з певної проблеми з урахуванням вікових особливостей, запитів і потреб сімей. Мають теоретичну і практичну частини з обовʼязковим веденням протоколів.
Педагогічний десант.Виступи педагогів з актуальними проблемами виховання дітей на місцях роботи батьків – виставки, концерти, випуск газет, бюлетенів і т. д.
Дерево роду. Зустрічі поколінь, народна педагогіка.
Сімейне коло. Анкетування, індивідуальна допомога, практичний показ, зустрічі зі спеціалістами.
Сімейний міст. Зустріч батьків з метою обміну досвідом виховання в сімʼї.
Народна світлиця. Звертання до народних традицій, спільна діяльність педагогів, дітей, батьків, формування особистості дошкільника.
День добрих (спільних) справ. Спільна трудова діяльність.
Вечір великої сім’ї.
Розважальна, концертна програма за участю родин.
Альбоми-естафети.
Досвід організації відпочинку.
Дискусійний клуб.
Розглядаються проблеми виховання дошкільників, диспути.
Клуб послідовників.
Діляться досвідом батьки з певної проблеми, системи навчання і виховання визначних педагогів-новаторів.
Сімейна скринька (довіри, запитань).
Аналіз пропозицій, запитів, добірка матеріалів на допомогу у їх вирішенні.
Батьківський ринг, КВК.
Розвʼязання педагогічних ситуацій, поради на щодень, змагання з питань навчання і виховання.
Батьківські посиденьки.
Співпраця батьків, дітей, вибір заняття, досягнення мети.
Родинні свята, тематичні ранки.
Розважальна, навчально-виховна, творча програма для розвитку таланту батьків і дітей.
Інтелектуальні шоу.
Програма для спільної діяльності, педагогізації батьків, залучення до вирішення проблем, ознайомлення з педагогічними і психологічними поняттями.
Візити додому (патронаж).
Вивчення умов сімейного виховання.
Паспарту, портфоліо.
Інформація про досягнення, завдання, подяки, зберігання дитячих робіт.
Стенди, настінні бюлетні, ширми.
Інформування про розклад, режим, інструкції, памʼятки.
Дорадчий комітет.
Збір інформації, ідей від батьків, банку даних.
Фестивальні вечори, зустрічі.
Звітна робота студій, гуртків.
День відкритих дверей.
Навчально-виховні заходи для батьків, звіт про роботу колективу.
Лекції, виставки, співбесіди, конференції.
Ознайомлення із завданнями, змістом і методами родинного виховання.
Консультації.
Розʼяснення, інформування, допомога, порада з проблемних питань навчання і виховання (за запитом, за потребою).