
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
Працівники закладу зацікавлені в тому, щоб відвідування дитиною дитячого садка було комфортним і просимо дотримуватися наступних правил:
Запізнення – завжди стрес для дорослих і дітей. Будь ласка, приходьте вчасно
Проводжайте дитину до групи та передавайте особисто в руки педагогам.
Ідучи додому, обов'язково повідомляйте про це вихователя.
Якщо у вашої дитини поганий настрій, обговоріть її стан з педагогом.
При вході, будь ласка, чистіть взуття та зачиняйте за собою вхідні двері.
Крім того ми просимо Вас
Допоможіть своїй дитині вранці роздягнутися, акуратно скласти речі в шафу. Прослідкуйте, щоб дитина завжди була чистою, акуратною та по сезону одягненою. Прослідкуйте, щоб у дитини були чисті та коротко підстрижені нігті. Дайте дитині із собою носовичок.
У шафі дитини повинний бути завжди запасний одяг для групи. Восени та навесні просимо приносити запасний верхній одяг і взуття для прогулянок. Щоб запобігти втраті або обміну речей позначте білизну, одяг і взуття ваших дітей. Прослідкуйте, щоб в кишенях дитини не було гострих, ріжучих предметів. Не давайте дитині з собою жувальну гумку, солодощів, гроші тощо.
О 9.30 розпочинаються заняття.
Тому переконливо просимо Вас:
Якщо ви прийшли, коли заняття розпочалося, допоможіть дитині роздягнутися і нехай ваш малюк тихо приєднається до дітей. Якщо ви хочете бути присутніми на занятті, попередьте про це адміністрацію ЗДО та ознайомтеся з правилами відвідування занять. Не відволікайте педагога під час занять, всі проблеми ви зможете обговорити у зручний час – вранці до 8.30, в другій половині дня після 16.30, а також на індивідуальних консультаціях у спеціально призначений час.
Для занять фізкультурою та музичних занять дитині знадобляться футболка, шорти, шкарпетки, чешки в окремому мішку. Пам'ятайте, іграшка дитини – іграшка для всіх. Вона може зламатися. У нашому дитячому садку обов'язковими є всі батьківські збори ( 3 рази на рік) та індивідуальні консультації. Якщо з об'єктивних причин ви не зможете прийти, попередьте педагогів заздалегідь.
Шановні батьки!
При виникненні у дитини симптомів отруєння (блювота, пронос) або симптомів ГРВІ (кашель, температура, нежить) звертатися на прийом до дільничного педіатра, в дитячий садок дитина не приймається.
А також:
якщо ви не змогли вирішити будь - яке питання з педагогами, ви можете звернутися до директора, сестри медичної старшої, вихователя-методиста. Конфліктні та спірні ситуації у нас прийнято вирішувати за відсутності дітей. Протягом року буде багато свят, розваг, вистав, які стануть незабутніми подіями в житті вашої дитини, то ж візьміть в них активну участь.
Дякуємо Вам за те, що розумієте нас!
ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ УСПІШНО АДАПТУВАТИСЯ У ДИТЯЧОМУ САДКУ
1. Ваше власне хвилювання передається дитині. Тому треба познайомитися з вихователем групи та особливостями організації життя в групі.
2. Розкажіть дитині, що в дитячому садку багато діток, іграшок, там буде цікаво і добре.
3.Підпорядкуйте домашній режим режиму роботи дитячого садка, особливо дотримуйтесь часу вкладання спати і періодів харчування.
4. Навчіть дитину елементарним навичкам самообслуговування.
5. Повідомте вихователя про звички та вподобання Вашого малюка.
6. Потурбуйтесь про нервову систему дитини – не залишайте малюка на цілий день з перших днів відвідування дитячого садка.
7. Тримайте тісний зв'язок з персоналом групи.
Особливості організації занять у закладі дошкільної освіти
Навчання у формі занять зазвичай проводиться, починаючи з третього року життя, з поступовим нарощуванням їх кількості та тривалості. Слід зауважити, що індивідуальні і підгрупові ігри-заняття проводять уже на першому і другому роках життя дітей.
Найбільш сприятливий час для, залучення малюків до організованих занять, з огляду на закономірності у зміні працездатності, активності дитячого організму, на особливості перебігу уваги, процесів пам'яті й мислення дітей тощо, – це період від 9-ї до 11-ї години ранку. З урахуванням конкретної ситуації окремі заняття можна переносити на другу половину дня або одразу планувати їх на цей період (скажімо одне з 2-х планових занять у старшій групі, щоб не перевантажувати ранкові години й не затримувати вихід дітей на денну прогулянку).
Аби надати організованій навчально-пізнавальній діяльності планового характеру та узгодити її із загальним розпорядком дня, розроблені для різних вікових груп орієнтовний тижневий розподіл занять – перелік занять з різних змістових напрямів дошкільної освіти.
За рекомендаціями доктора психологічних наук Віри Кузьменко, індивідуальних занять з різних змістових напрямів потребують:
Ø діти раннього віку;
Ø новачки у групах в період адаптації;
Ø діти після довготривалої відсутності в дитячому садку;
Ø ті, хто відрізняється низькою працездатністю чи уповільненим сприйманням;
Ø мають вади психічного чи фізичного розвитку;
Ø педагогічно занедбані діти.
На нашу думку, з обдарованими дітьми також слід проводити індивідуальні заняття, адже часто їхній потенціал педагоги просто використовують для показових виступів і звітів, а працюють над його розвитком недостатньо.
За специфікою поєднання і використання методів, прийомів, засобів навчання можна виділити такі види занять:
Ø комбіновані;
Ø ігрові;
Ø сюжетно-ігрові;
Ø домінантні.
Для проведення комбінованого заняття застосовують певну комбінацію наочних, словесних, практичних методів і прийомів, різних засобів навчання – вправ, ігор, предметно-іграшкової, ілюстративної наочності, літературних, музичних творів тощо – залежно від віку вихованців, поставлених дидактичних, розвивальних, виховних цілей, змістового наповнення конкретного заняття із конкретною групою/підгрупою дітей. Такий характер можуть мати заняття з будь-якої лінії розвитку.
На ігрових заняттях весь комплекс освітніх завдань розв'язують за допомогою спеціально підібраних ігор (дидактичних, рухливих, елементів ігор-театралізацій, конструксторсько-будівельних тощо) чи ігрових вправ, які можуть бути об'єднані спільною темою чи сюжетною лінією. Послідовність ігор визначається їхнім змістом та певними методичними закономірностями побудови того чи того заняття з пізнавального, фізичного, мовленнєвого, соціально-морального розвитку тощо.
А от сюжетно-ігрові (сюжетні) заняття відрізняються від інших насиченістю ігровими ситуаціями, сюрпризними моментами, імітаціями та іншими ігровими прийомами подачі, закріплення, узагальнення програмового матеріалу. При цьому всі заплановані види роботи з дітьми підпорядковуються єдиному сюжету. В основу сюжету можуть бути покладені улюблені літературні твори, дитячі кіно- і мультфільми, реальні й вигадані ситуації дитячого буття. Дуже цікаво проходять такі заняття з фізичного, художньо-естетичного, пізнавального, мовленнєвого розвитку тощо.
Домінантне заняття будують на основі комбінованого або змішаного, коли вихователь приділяє більшу увагу якомусь питанню, проблемі, розділу, тобто робить акцент тільки на одному виді діяльності з дітьми (цей вид домінує). Інші види діяльності виступають як допоміжні. Домінанта — з італійської, буквально «панівний», тобто домінуюча ідея, головна ознака чого-небудь. На таких заняттях можуть домінувати також певні засоби розвитку, навчання і виховання. Домінантні заняття можуть мати і свій сюжет.
Різноманітність видів занять з дошкільниками дає змогу постійно урізноманітнювати проведення цієї форми організованого навчання, а отже, зробити систему занять різноплановою, не шаблонізованою, відмінною від шкільних уроків — такою, яка відповідала б:
Ø складу певної групи;
Ø конкретному віку дітей;
Ø їх індивідуальним уподобанням і можливостям;
Ø предметному, природному й соціальному середовищу створеному у дошкільному закладі;
Ø пріоритетним завданням освітньої роботи з дітьми.
Таку систему можна гнучко пристосовувати і узгоджувати з іншими видами і формами організованої та самостійної дитячої діяльності. Перехід системи освіти від знаннєвої парадигми до діяльнісної потребує зміни професійної позиції педагога під час організації занять, а саме – змінити пряме передавання (трансляцію) знань дорослим та репродукцію їх дітьми на організацію пізнавальної діяльності дітей, розвиток їхньої пізнавальної активності, підвищення розумової працездатності. Крім того, організовуючи заняття, слід забезпечити пріоритетність принципу активності, який розширює ступені свободи дошкільника, актуалізує необхідність співвіднесення педагогом змісту і форми подання нової інформації з життєвим досвідом, суб'єктивною позицією дитини.
Вважаємо, що такі сучасні заняття цілком відповідають концептуальним засадам організації життєдіяльності дошкільників і сприяють цілісному і збалансованому розвитку, проголошеному Базовою програмою.